Thema 6: Impact ondernemen opnemen in onderwijscurricula
Kennis en kunde zijn van groot belang om impact ondernemen zichtbaar te maken – zie ook thema 1. De basis van die kennis en kunde is gedegen onderwijs en onderzoek. Om impact ondernemen normaal te maken, is het ook nodig dat nieuwe generaties al vroeg kennismaken met de ondernemingswijze. Beide redenen vragen om het integreren van impact ondernemen in de curricula van kennisinstellingen.
Werkgroep
Een werkgroep onder leiding van coördinator Jeroen Loef (Hanzehogeschool Groningen) gaat met dit thema aan de slag. De themawerkgroep bestaat uit vertegenwoordigers van de volgende organisaties:
- Gemeente Amsterdam
- HAN
- Hogeschool van Amsterdam
- Kennisnetwerk Sociaal Ondernemerschap Nederland
- De Omslag
Resultaten, tools en meer
Coördinator
Je hebt gezocht op
Gelijke kansen voor sociaal ondernemers met een migratieachtergrond: inzichten voor het ecosysteem
Gelijke kansen voor sociaal ondernemers met een migratieachtergrond: inzichten voor het ecosysteem Met de publicatie Inzichten voor Impact: Gelijke kansen…
Lees meer >Nieuws vanuit de City Deal-thema’s
Nieuws vanuit de City Deal-thema’s Sinds de verlenging is de City Deal Impact Ondernemen (CDIO) georganiseerd langs zeven thema’s, die…
Lees meer >Verlenging City Deal feestelijk ondertekend
Verlenging City Deal Impact Ondernemen feestelijk ondertekend De verlenging van de City Deal Impact Ondernemen is feestelijk ingeluid tijdens het…
Lees meer >City Deal Impact Ondernemen verlengt met twee jaar
City Deal Impact Ondernemen verlengt met twee jaar De City Deal Impact Ondernemen (CDIO) heeft de afgelopen drie jaar stevig…
Lees meer >